ZomerViskaravaan

Maandag, 24 juli 2023

Zaterdag 22 juli 2023, de ZomerViskaravaan in Velp. De Winde organiseerde samen met Sportvisserij Nederland de ZomerViskarvaan onder het motto: Vissen is leuk en ontspannend.

Na een intensieve voorbereiding kwamen 57 kinderen tussen de 8 en 14 jaar kennismaken met de hengelsport. Hierbij werden ze om alles in goede banen te kunnen leiden begeleid door elf vrijwilligers van De Winde en zeven vismeesters van Sportvisserij Nederland.
Een onderdeel van de begeleiding was, hoe bepaal je de diepte waarop je moet gaan vissen of hoe prik een made op de weerhaakloze haak. Zeker zo belangrijk daarbij is, hoe om te gaan met de gevangen vissen en zet je ze netjes met natte handen terug in het water.

Sportvisserij Nederland verzorgde en bekostigde de vismaterialen, drinken voor de kinderen en de lunch voor de vrijwilligers. Alle overige benodigdheden waaronder aas in de vorm van maden, lokvoer, maar ook koffie, thee en andere drankjes werden verzorgd door de vereniging.
Iedere deelnemer ontvangt nog een gratis jeugdvergunning van De Winde, deze wordt thuis gestuurd en is tot eind december 2023 geldig. Na afloop mochten de kinderen de hengel met tuigje, dobber en haakje waarmee ze gevist hebben mee naar huis nemen.

De dag was een groot succes, met heel veel positieve reacties van kinderen, ouders en belangstellenden.