Jeugd en wedstrijden

Algemene opmerkingen

• De wedstrijden die speciaal voor onze jeugdige vissers worden georganiseerd vind je in het gezamenlijke wedstrijdrooster voor jeugd en senioren op de openingspagina van de website.
  • Doe je mee aan een wedstrijd waar ook senioren aan meedoen, dan gelden de betreffende regels en reglementen die behoren bij senioren wedstrijden.
  • Je moet je ten laatste drie dagen voor de wedstrijd inschrijven bij De Kleine Diergaarde aan de IJsselstraat 29 te Velp en indien van toepassing ook direct het inschrijfgeld dat bij die wedstrijd hoort betalen.
  • Om een wedstrijd voor iedereen zo eerlijk mogelijk te laten verlopen moeten de vissers zich wel houden aan een aantal regels.
  • Je moet 30 minuten voor aanvang van de wedstrijd aanwezig zijn.
  • Er wordt ook gevist in twee leeftijdsgroepen, te weten 6 tot en met 10 jaar en 11 tot en met 13 jaar.
    De leeftijd op 1 januari van het jaar is bepalend voor de groep waarin je vist.
  • Vissers met een JeugdVispas mogen ook samen met de senioren meedoen aan roofviswedstrijden maar hebben zich dan te houden aan de regels die behoren bij de senioren wedstrijden.
  • Vissen op lengte betekent dat de lengtes van alle vissen bij elkaar worden opgeteld.
  • Bij een wedstrijd hoort een wedstrijd reglement, die lees je hier en is hier ook te downloaden.