Lijst v. viswateren De Winde

Dit is de Lijst van Viswateren die iemand ontvangt als hij / zij zich opgeeft als nieuw lid in de winkel of gelijktijdig kan downloaden bij het online lid worden.

A   Toegestaan te vissen met:

1Twee hengels geaasd met de volgende aassoorten:

a: Brood, aardappel, deeg, kaas, granen, zaden en wormen.

b: Insect en insectenlarve en nabootsing daarvan mits niet groter dan 2,5 cm.

2
Eén hengel geaasd met:

Dode vis of kunstaas (spinner, lepel, nabootsing insect groter dan 2,5 cm etc.)

Dit met uitzondering van 1 april tot de laatste zaterdag van mei. Houd hierbij wel rekening met de extra gesloten tijd voor sommige vissoorten.

B   Viswateren en / of looprechten:

1
De “Overhagense vijver” (Biljoen) te Velp.

2De Visvijver en “de Laak” te Rheden.
(Op dit moment zwemmen daar geen vissen in i.v.m. het regelmatig droogvallen van de vijver).

3De beide circuitvijvers aan de noordzijde van het verkeersplein Velperbroek te Velp en de daarop aansluitende wetering langs de Talingsingel.

4
De wateren langs de weg Biljoen ten noorden van de A348 en de maalkolk van het gemaal “de Volharding” te Velp.

5De wateren gelegen langs de President Kennedylaan tussen de Dulkeshofstraat en de Waterstraat, langs de Zwanensingel, de Rietganssingel en de Waterstraat te Velp.

C.  Verboden:

1Open vuren te stoken c.q. te barbecueën.

2Te betreden, het gedeelte van de oever van de Visvijver te Rheden dat grenst aan het terrein van het zwembad met zonneweide en onderlangs het talud van de A348.

3Te betreden, de gronden van het voormalige hotel aan de westelijke circuitvijver.

4Te betreden, de oever aan de snelwegkant van de oostelijke circuitvijver / wetering aan de Talingsingel vanaf de duiker onder de President Kennedylaan tot aan het viaduct naar de Beemd.

5Te betreden, de oever van de wetering aan de Talingsingel achter de bebouwing.

6Te vissen van 2 uur na zonsondergang tot 1 uur voor zonsopkomst zonder speciale nachtvisvergunning van De Winde.

7
Tenten te plaatsen groter dan 2,8 x 2,2 m.
De voorzijde moet open zijn en de tent moet uitgevoerd zijn in een neutrale groene, bruine of gecamoufleerde kleur en afval wordt in de tent bewaard en meegenomen naar huis.

8Zich met een boot op, of met een waadpak in het water te bevinden.

9
Zich zonder speciale vergunning te bevinden op de invalidensteiger aan de “Overhagense vijver“ of de zuidelijke vijver aan de President Kennedylaan.

10
Te vissen, in de westelijke circuitvijver vanaf de oever tussen de duiker (President Kennedylaan bij de ESSO) tot aan het geluidscherm.

11
Vanaf twee uur voor aanvang van een wedstrijd te vissen aan de vijver waar een wedstrijd zoals vermeld in het wedstrijdrooster wordt gehouden.

12
Te vissen in ”de Laak” en Visvijver als met borden is aangegeven dat dit i.v.m. de lage waterstand niet toegestaan is.(Op dit moment niet van toepassing)

D   Verdere voorwaarden:

1Bij het gericht vissen op karper is een onthakingsmat verplicht.

2
Bij het gericht vissen op roofvis met dood- of kunstaas is een schepnet, onthakingsmatje en een tang om te kunnen onthaken verplicht.

3
Geroyeerde of geschorste leden van De Winde die op enigerlei wijze dit document hebben bemachtigd, worden geacht te vissen zonder schriftelijke toestemming

4
Wanneer de bovengenoemde verboden of voorwaarden worden genegeerd, wordt men geacht te vissen zonder schriftelijke toestemming.

De Winde hanteert een totaal verbod op het meenemen van vissen, met uitzondering van aasvisjes die voldoen aan de Visserijwet en toegevoegde bepalingen van De Winde