Jeugdvislessen 2023

Donderdag, 25 mei 2023

Jeugdvislessen 2023 een groot succes

Dertien kinderen in de leeftijd van 8 tot en met 13 jaar hebben dit jaar deelgenomen aan de door De Winde aan de Kennedyvijvers gegeven vislessen.

De eerste van de drie avonden begon al gelijk heel spannend omdat er een code geel met plaatselijk kans op zware regenbuien en bijbehorende windstoten waren voorspeld, maar dit bleek achteraf gelukkig niet voor Velp te gelden.

Met veel aandacht werden de instructies gevolgd en uiteraard daarna ook zelf uitgevoerd.
Want hoe tuig je een hengel netjes op, hoe moet je peilen en maak een voertje aan dat niet te droog en niet te nat is.
Hoe ga je met gevangen vissen om, onthaak ze netjes, pak ze alleen met natte handen vast en zet ze voorzichtig terug in het water.

De derde les stond in het teken van een wedstrijdje, waarbij alleen de jeugdcommissie indien nodig mocht helpen. Nu blijkt dat kinderen ondanks dat je denkt ze doen maar wat en maar voor de helft luisteren, toch heel veel oppakken en zichtzelf al heel goed kunnen redden.

Na afloop van de wedstrijd in het clublokaal De Stek zijn de lesavonden onder het genot van een drankje, een snack en een ijsje nog eens samengevat.

Vissen blijkt uiteindelijk toch veel leuker en interessanter te zijn dan thuis je urenlang te vermaken met social media of voor de televisie hangen.

Voor meer foto's zie de website