Corona update 6 mei

Donderdag, 7 mei 2020

Sportvisserij Nederland heeft vandaag weer een update geplaatst na aanleiding van de mededeling van het kabinet van 6 mei j.l. Hierin staat onder andere letterlijk: Officiƫle wedstrijden van Sportvisserij Nederland, de hengelsportfederaties en -verenigingen zijn verboden. Vanaf 1 september (onder voorbehoud ontwikkelingen corona) kunnen deze weer worden hervat.

Verder blijven de richtlijnen binnen de 1,5 m samenleving zoals eerder al bekend gemaakt van kracht.

Het organiseren van die activiteiten door verenigingen wordt aan voorwaarden verbonden door een (hengel)sportprotocol. Samen met NOC*NSF en het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport wordt op het moment invulling gegeven aan dit protocol.
Hopelijk horen wij hier binnenkort meer over.