Karperkoppel wedstrijdreglement

Wedstrijdreglement karperkoppelwedstrijd

1.   De visplaatsen worden door loting aangewezen.
2.   De duur van de wedstrijd wordt aangegeven op het wedstrijdrooster.
3.    Het begin en einde van wedstrijden wordt door een hoornsignaal aangegeven.
4.    Voor het beginsignaal mag er niet worden gevoerd.
5.     Peilen is wel toegestaan.
6.   Gevangen karpers moeten direct na de vangst worden gemeld aan de controleur en worden direct na weging weer vrij gelaten.
7.    Het is verplicht zo recht mogelijk vooruit te vissen.
8.    Een van de koppelgenoten moet aanwezig te zijn bij degene die komt wegen.
9.    U moet in het bezit zijn van een geldige Vispas van De Winde samen met de Lijst van Viswateren van De Winde, federatie Midden Nederland en Sportvisserij Nederland, of een geldige Vispas van De Winde met bijbehorende app op de telefoon
Een nachtvisvergunning van De Winde is verplicht.
10.  De Winde kan niet aansprakelijk worden gesteld voor opgelopen schade aan materiaal of een ongeval.
11.  U dient zich te houden aan alle wettelijke en /de Winde bepalingen.
12.  Er mag gevist worden met alle soorten wettelijk toegestane vangstmiddelen.
13.   en voerboot is niet toegestaan.
14.  Tijdens het eindsignaal van de wedstrijd dient de vis aangeslagen te zijn om mee te tellen in de einduitslag.
15.  Het is gedurende de wedstrijd niet toegestaan alcoholische dranken te gebruiken.
16.  Bij overtreding van een van de bovenstaande regels volgt uitsluiting van deelname aan de wedstrijd en volgt geen restitutie van het inschrijfgeld.
17.  De prijzen dienen persoonlijk te worden afgehaald, is dit niet mogelijk dan moet dit vooraf aan de wedstrijdcommissie worden medegedeeld.
18.  Bij een gelijk gewicht telt het grootste aantal gevangen vissen.
19.  In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet beslist de wedstrijdcommissie.