Waar staan wij voor

Wij willen dat onze leden zich op elk moment dat zij dat willen zich door middel van hun hobby kunnen ontspannen in de natuur.

In het algemeen betekent dit het stimuleren, ontwikkelen en bevorderen van de hengelsport als sportieve recreatie van de sportvissers en in het bijzonder van de bij de vereniging aangesloten leden.

Aandachtspunten hierin zijn:

• Het beschermen, beheren en verbeteren van de visstand in overleg met de waterbeheerder en/of visrechthebbende.

• Actief waterbeheer. Regelmatig controleren van de waterkwaliteit en melding doen aan de betreffende instantie(s) indien actie ondernomen moet worden.

• Het opleiden van jeugd op vistechnieken maar ook op het zorgvuldig behandelen van gevangen vissen en beschermen van de flora.

• Controles uitoefenen aan de waterkant.
Heeft een visser wel of niet de juiste visdocumenten in bezit, maar ook aandacht voor stroperij en bescherming van flora en fauna op de oevers.