Vertraging wijziging Visserijwet

Zaterdag, 8 december 2012

De aangekondigde visserijwetswijzigingen waarvan een vermelding staat op de achterzijde van de Lijst van Viswateren van De Winde zijn vertraagd.

In plaats van dat de visserijreglementen zoals was gepland per 1 maart 2012 zouden veranderen, heeft het Ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie medegedeeld dat het beoogde moment van inwerkingtreding mei 2012 is geworden.

Het voorstel tot wijziging van de Visserijwet is nog in behandeling bij het ministerie, zodat de streefdatum van 1 maart niet wordt gehaald. De verruiming van de mogelijkheden voor de sportvisser, onder meer het afschaffen van de gesloten tijd voor de worm, het vervallen van minimummaten voor een aantal vissoorten, verruiming nachtvis mogelijkheden en het gericht vissen op de meerval laat dus nog even op zich wachten.

De vermeldingen op de Lijst van Viswateren die u hebt ontvangen bij de Vispas 2012 zijn bij deze herroepen en treden zoals het nu laat aanzien pas in mei in werking.

Of deze nieuwe datum wel wordt gehaald moeten wij maar afwachten.

U wordt hier in elk geval via deze website van op de hoogte gehouden