Vispas vragen

Vispas kwijt
  • Normaal heeft u binnen een tot twee weken een nieuwe Vispas in huis.
  • Is ook de Lijst van Viswateren verdwenen, dan is deze te downloaden vanaf de website onder de kop Diversen en dan Downloads.

Opzeggen van de Vispas
  • Het opzeggen van de Vispas of te wel het opzeggen van het lidmaatschap doet je, het liefst schriftelijk of per e-mail, voor 1 oktober van het jaar.
  • Na deze datum worden alle Vispassen al weer verwerkt en nieuw aangemaakt voor het komende jaar.
  • Wordt u lid van De Winde, dan ontvangt u eerst een Voorlopige Vispas met alle bijbehorende Lijsten van Viswateren. Hiermee mag een maand worden gevist. Binnen een maand wordt u de Vispas door Sportvisserij Nederland toegestuurd.

• Niet vergeten het onderste deel van de voorlopige Vispas op te sturen naar Sportvisserij Nederland.

Nieuw lid geworden en dan

Online lid geworden
  • U heeft online een voorlopige Vispas en de Lijst van Viswateren van De Winde uitgeprint, u ontvangt binnen een maand de echte Vispas.

Reeds lid bij een andere vereniging
  • Ongeacht of u reeds lid bent bij een andere hengelsportvereniging in Nederland, u betaalt indien u niet online lid wordt bij een nieuw lidmaatschap het volledige bedrag inclusief het inschrijfgeld. Voor De Winde is dat bij Pets Place in Velp aan de Wilhelminastraat 10 A.
  • Heeft u zich online aangemeld als nieuw lid dan is bij de betaling direct al rekening gehouden met uw tweede lidmaatschap.
  • Ben jij als sportvisser lid van meerdere verenigingen?
    Dan hoef je niet meerdere malen de landelijke  en federatieve afdracht te betalen.

Als je gegevens goed bij Sportvisserij Nederland in het systeem staan, wordt automatisch herkend dat je bij De Winde een Voorlopig Bewijs van Lidmaatschap (VBL) heeft aangeschaft en recht heeft op teruggave van de dubbele afdracht.

• De dubbel betaalde afdracht wordt dan eveneens automatisch binnen drie weken teruggestort.
    Mocht je IBAN nummer niet bij Sportvisserij Nederland bekend zijn, dan kun je het teveel betaalde geld ook terugvragen op www.sportvisserijnederland.nl/vispas/  bij contact/service.

Reeds in het bezit van een Kleine Vispas en alsnog lid worden
  • Heeft u al een Kleine Vispas gekocht of toegestuurd gekregen door Sportvisserij Nederland en u wilt als nog lid worden van een vereniging, stuur dan het onderste deel van de Voorlopige Vispas, die u toch al moest terugsturen en de Kleine Vispas samen in een envelop naar Sportvisserij Nederland en u ontvangt een deel terug van de kosten van de Kleine Vispas.

Voorlopige bewijs van lidmaatschap wel opgestuurd maar geen Vispas ontvangen
  • Na 3 weken nog geen Vispas ontvangen, neem contact op met Sportvisserij Nederland.
  • Via deze link kan u de actuele stand van zaken controleren op het wel of niet verzonden zijn van de Vispas of dat het VBL nog wel of niet ontvangen is door Sportvisserij Nederland

Verkeerde naam of geboortedatum op de Vispas
  • Uw Vispas is ongeldig, neem contact op met Sportvisserij Nederland. Een adreswijziging wordt verwerkt op de Vispas van het aankomende jaar.

Mag ik overal vissen met een Vispas
  • Nee je mag alleen vissen in de wateren die beschreven staan in de Landelijke Lijst van Viswateren en de wateren die in de Lijst van Viswateren van De Winde staan, of kies voor de Visplanner app.
  • Voer in de Visplanner.nl  je Vispasnummer in en zoek uw water. Kies nu Ververs gegevens. Wordt het viswater donker blauw dan mag u daar vissen met uw Vispas.
    Je kunt ook kiezen voor de optie "gebruik mijn GPS-locatie" en je ziet direct of je mag vissen aan het water waar je op dat moment staat.

Vanaf welke leeftijd moet een kind een Vispas kopen
  • Kinderen die op 1 januari van het jaar 14 jaar zijn moeten om te mogen vissen een Vispas hebben.
  • Zijn ze jonger dan is een JeugdVispas of een jeugdvergunning van de lokale vereniging voldoende.
  • Wordt een kind jonger dan 14 jaar begeleid door een volwassene die in bezit is van een Vispas, dan mag dit kind zonder een vergunning samen met de begeleider aldaar vissen.

Uw antwoord niet gevonden
  • Neem contact op met het secretariaat.